GAC Aion prezentuje nowy crossover i60, opracowany wspólnie z Toyotą
W Chinach ruszył przedsprzedaż nowego modelu i60. Crossover powstał na bazie tej samej architektury co Toyota bZ3X, jednak w przeciwieństwie do japońskiego odpowiednika będzie dostępny zarówno jako auto elektryczne, jak i w wersji hybrydowej. Przygotowano dwie konfiguracje hybrydy oraz cztery odmiany elektryczne, w przedziale cenowym od 109 800 do 135 800 juanów (ok. 56 - 70 tys. złotych).
Pod względem designu Aion i60 częściowo nawiązuje do Toyoty bZ3X – podobne są proporcje czy forma bocznej linii. Nowy model wyróżnia się jednak własnym projektem przodu i większymi wymiarami. Auto mierzy 4685 mm długości, 1854 mm szerokości i 1660 mm wysokości przy rozstawie osi 2775 mm. Bagażnik oferuje aż 967 litrów przestrzeni. Pod względem gabarytów i60 przewyższa także dotychczasowy model Aion V, którego oficjalnie zastępuje.
Wersja elektryczna będzie dostępna w dwóch wariantach zasięgu – 530 lub 650 km, przy czym odmiana o większej autonomii wykorzysta akumulator o pojemności 75,26 kWh. Hybryda otrzyma układ z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 100 KM oraz jednostką elektryczną generującą 245 KM. Nie ujawniono jeszcze pojemności baterii, ale producent podaje, że pozwoli ona przejechać 210 km w trybie w pełni elektrycznym, natomiast całkowity zasięg hybrydy wyniesie do 1240 km.