Aston Martin DBS z 1971 roku odrodzony jako Octavia
Amerykańskie atelier Ringbrothers zaprezentowało spektakularny restomod nazwany Octavia. Projekt bazuje na klasycznym Aston Martinie DBS z 1971 roku, ale z dawnego auta zachowały się jedynie przyciski elektrycznych szyb. Na stworzenie unikatowego coupe poświęcono aż 12 tysięcy godzin pracy.
Pierwotnie Octavia miała być nowoczesną interpretacją oryginalnego DBS, jednak w trakcie realizacji projekt wielokrotnie rozszerzano. Finalnie samochód otrzymał całkowicie nowe nadwozie, częściowo wykonane z włókna węglowego, poszerzony o 250 mm rozstaw kół i wydłużoną o 75 mm bazę. Podwozie opracowano wspólnie z Roadster Shop, zastosowano zawieszenie z coiloverami Fox i specjalnie zaprojektowanymi wahaczami. Auto osadzono na felgach HRE i wyposażono w hamulce Brembo. Wnętrze wzbogacono o elementy wykonane w technologii druku 3D.
Pod maską pracuje 5,0-litrowy silnik V8 od Ford Performance, zmodyfikowany m.in. kompresorem Harrop i sterownikiem Holley. Jednostka generuje około 805 KM i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Styling silnika nawiązuje do oryginalnego Aston Martina – z charakterystycznymi napisami Aston Martini i detalami w stylu filmów o Jamesie Bondzie. Nawet bagnet olejowy wykonano w formie miniaturowego kieliszka koktajlowego.
Octavia pozostaje projektem na specjalne zamówienie prywatnego klienta. Koszt budowy nie został ujawniony, ale unikatowy charakter i ogrom pracy sprawiają, że to jedno z najbardziej imponujących dzieł w świecie restomodów.