Avatr 12 po modernizacji – większy zasięg i nowy autopilot Huawei

Wiadomości  Źródło zdjęć: Avatr

Marka Avatr Technology, kontrolowana przez koncern Changan, zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego fastbacka Avatr 12. Choć pełny cennik nie został jeszcze ujawniony, w Chinach już ruszyły przedsprzedaże modelu.

Najwięcej zmian dotyczy wersji hybrydowej typu range extender, w której silnik spalinowy służy wyłącznie jako generator energii. Pojemność akumulatora zwiększono z 39,05 do 52 kWh, co pozwoliło wydłużyć zasięg w trybie elektrycznym z 245 do 356 kilometrów, a całkowity zasięg – z 1155 do 1270 kilometrów (według normy CLTC). Napęd pozostaje tylny, z 314-konnym silnikiem elektrycznym i 1,5-litrowym silnikiem benzynowym pełniącym funkcję generatora.

Wersja w pełni elektryczna nadal dostępna jest w dwóch wariantach: z napędem na tył (322 KM) lub na cztery koła (547 KM). W obu przypadkach stosowana jest bateria o pojemności 94,53 kWh, która pozwala przejechać odpowiednio 755 km lub 705 km.

Zmodernizowany Avatr 12 otrzymał też najnowszy pakiet technologii od Huawei: system wspomagania kierowcy Qiankun ADS 4+ z czterema lidarami (wcześniej trzema) oraz nową platformę multimedialną HarmonyOS Cockpit 5. Poprawiono również wyposażenie – teraz każdy egzemplarz otrzymuje system audio Meridian z 25 głośnikami, a topowa wersja Master została wzbogacona o czterostrefową klimatyzację.

Dotychczasowy Avatr 12 oferowany był w Chinach w dwóch wariantach hybrydowych i czterech elektrycznych, z cenami od 269 900 do 429 900 juanów (około 138 000–220 000 zł).