Bentley odświeża skrzydlate logo po raz pierwszy od 20 lat

Wiadomości  Źródło zdjęć: Bentley

Firma Bentley zaprezentowała nową wersję swojego legendarnego znaku rozpoznawczego Winged B. To pierwszy redesign emblematu od 2002 roku i zaledwie piąty w całej 106-letniej historii marki. Nowe logo zadebiutuje publicznie 8 lipca na nadchodzącym koncepcie, który ma symbolizować przyszłość brytyjskiego producenta luksusowych aut.

Za projekt odpowiadał Robin Page, nowy szef działu designu Bentley. Zmienione logo zyskało ostrzejsze, bardziej dynamiczne skrzydła, a centralna litera „B” otrzymała trójwymiarowy charakter dzięki głębokiemu reliefowi i ściętym krawędziom, inspirowanym kunsztem zegarmistrzowskim. Usunięcie dolnych piór pod literą „B” sprawiło, że całość stała się bardziej minimalistyczna i nowoczesna.

Nowe logo po raz pierwszy zostanie pokazane na koncepcyjnym modelu, który nie tylko nakreśli kierunek stylistyczny przyszłych Bentleyów, ale także nawiąże do ikonicznych modeli z przeszłości. Wraz z jego premierą marka otworzy również nową pracownię projektową w historycznym budynku z 1938 roku na terenie fabryki w Crewe.

Robin Page podkreślił, że nowy znak to „symbol uproszczenia i precyzji w erze cyfrowej”, a cała wizualna transformacja ma stanowić punkt wyjścia do nowej, dynamicznej ery dla marki Bentley.