BMW M3 CS Touring – mocniejszy, lżejszy i znacznie droższy
Po krótkiej kampanii teaserowej marka oficjalnie zaprezentowała ekstremalną wersję M3 Touring w specyfikacji Competition Sport (CS). Nowy model jest mocniejszy i lżejszy od standardowego M3, oferuje bardziej sztywną konstrukcję i dostrojone zawieszenie do jazdy torowej. Jednak ulepszenia te mają swoją cenę – w Niemczech nowa wersja kosztuje o 45 700 euro więcej niż podstawowy M3 Touring, co odpowiada cenie bazowego BMW serii 2 Coupé.
BMW M3 CS Touring podąża śladami sedana M3 CS, który zadebiutował rok temu. Nowy model został wyposażony w 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 550 KM – jednostkę częściowo opartą na motorze wyścigowego M4 GT3. Dzięki współpracy z 8-biegową skrzynią M Steptronic i napędem na cztery koła M xDrive ze sportowym mechanizmem różnicowym, nowa wersja osiąga 100 km/h w 3,5 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż standardowe M3 Competition Touring.
Przyspieszenie do 200 km/h wynosi 11,7 sekundy, co oznacza poprawę o 0,7 sekundy. Sprint od 80 do 120 km/h trwa 2,7 sekundy na czwartym biegu i 3,5 sekundy na piątym. Dzięki standardowemu pakietowi M Driver’s ogranicznik prędkości przesunięto z 250 do 300 km/h.
Nowy M3 CS Touring otrzymał adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, zmodyfikowany układ kierowniczy oraz bardziej agresywną aerodynamikę. Sportowy charakter podkreślają nowe, kute felgi (19 cali z przodu i 20 cali z tyłu), na które dostępnych jest kilka opcji ogumienia. Układ hamulcowy standardowo obejmuje tarcze M Compound z czerwonymi lub czarnymi zaciskami, a opcjonalnie dostępne są ceramiczne tarcze z zaciskami w kolorze czerwonym lub matowego złota.
Redukcja masy o 15 kg to efekt szerszego zastosowania włókna węglowego (CFRP). Z kompozytów wykonano m.in. przedni splitter, maskę, obudowy lusterek, tylny dyfuzor, a także elementy wnętrza – stelaże kubełkowych foteli i dekoracyjne akcenty. Zastosowano także nową, lżejszą rozpórkę w komorze silnika, poprawiającą sztywność nadwozia.
M3 CS Touring wyróżnia się także detalami inspirowanymi motorsportem – żółtymi światłami do jazdy dziennej oraz agresywniejszym grillem. Model jest dostępny w czterech kolorach: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White i Sapphire Black metallic, a dach i spojler są zawsze w błyszczącej czerni z czerwoną obwódką.
We wnętrzu pojawiły się fotele kubełkowe z emblematem CS, karbonowe elementy dekoracyjne i nakładki progowe z oznaczeniem modelu. W standardzie znalazł się pakiet M Drive Professional, obejmujący M Drift Analyser, M Laptimer i 10-stopniową regulację kontroli trakcji. O komfort dba 10,25-calowy system BMW Live Cockpit Professional z ekranem head-up, dwustrefowa klimatyzacja oraz nagłośnienie Harman Kardon.
Produkcja M3 CS Touring odbywa się w Monachium obok innych modeli M3. BMW zapowiada limitowaną serię, choć dokładna liczba egzemplarzy pozostaje tajemnicą. Sprzedaż obejmie Europę, Australię, Japonię i Koreę Południową, a pierwsze dostawy ruszą w marcu.
W Niemczech ceny startują od 152 900 euro, co stanowi ogromny skok w porównaniu do standardowego M3 Touring, który kosztuje 107 200 euro.