BYD Racco – chiński kei-car chce podbić Japonię
Jak informuje CarNewsChina, BYD zaprezentował na Japan Mobility Show prototyp elektrycznego kei-cara o nazwie Racco. Produkcyjna wersja ma trafić na rynek w Japonii latem przyszłego roku, a marka liczy na zdobycie pozycji w segmencie, który dotąd zdominowany był przez lokalnych producentów.
Racco ma wymiary zgodne z japońskimi przepisami dla aut kei: 3395 × 1475 × 1800 mm. Rozstaw osi ma być maksymalnie wydłużony w stosunku do gabarytów nadwozia, co zapewniać ma więcej przestrzeni w kabinie. Oficjalnie mowa o czterech miejscach.
Stylistycznie auto wyróżnia się charakterystycznym oświetleniem, podwójnymi przednimi słupkami z dodatkowymi okienkami oraz efektowną „pływającą” linią dachu. Z tyłu zastosowano przesuwne drzwi, a projekt uzupełniają nietypowe felgi. Wnętrze nie zostało jeszcze ujawnione, ale prototyp ma otrzymać dwa duże wyświetlacze – dla zegarów i systemu multimedialnego.
Napęd stanowi pojedynczy silnik elektryczny na przedniej osi. Akumulator o pojemności 20 kWh ma zapewniać około 180 km zasięgu według WLTP. Na stoisku pokazano również dynamiczniejszą odmianę RS z bardziej agresywnym pakietem stylistycznym oraz wersję przystosowaną do aktywnego wypoczynku, wyposażoną w bagażnik dachowy i koło zapasowe na klapie.
Według pierwszych prognoz ceny w Japonii mają zaczynać się od około 2,5 mln jenów. To równowartość około 59 tys. zł.