Cadillac Escalade IQL – dłuższa wersja elektrycznego SUV-a
Cadillac zaprezentował nową odmianę elektrycznego Escalade z oznaczeniem IQL, która została wydłużona o dodatkowe 107 mm. Nowość otrzymała również większy akumulator, co przełożyło się na zwiększony zasięg. Produkcja ruszy w połowie roku, a ceny startują od 132 695 dolarów (ok. 530 000 zł, bez podatków), czyli o 3 000 dolarów więcej niż standardowa wersja IQ.
Rozstaw osi pozostał bez zmian (3460 mm), co oznacza, że cała dodatkowa długość przypadła na tylną część nadwozia. Model IQL różni się od podstawowego IQ bardziej tradycyjną linią dachu i pionowymi tylnymi słupkami, które zastąpiły opadający dach wersji standardowej. Dodatkowo pojawiły się dodatkowe okna w tylnej części nadwozia.
Wnętrze zapewnia więcej przestrzeni pasażerom trzeciego rzędu: o 112 mm więcej miejsca na nogi i 25 mm nad głową. Pojemność bagażnika wzrosła z 3375 do 3546 litrów, a przedni schowek pod „maską” nadal oferuje 345 litrów przestrzeni.
Elektryczny Escalade IQL zachował dwusilnikowy układ napędowy o mocy 760 KM i 1063 Nm momentu obrotowego. W nowej wersji zwiększono jednak pojemność baterii – zamiast 200 kWh, akumulator ma teraz 205 kWh. Dzięki temu standardowy Escalade IQ miał dotąd zasięg 724 km, a w wersji IQL producent deklaruje już 740 km. Przyspieszenie od 0 do 96 km/h zajmuje 4,7 sekundy.
Podobnie jak krótszy wariant, Escalade IQL otrzymał 55-calowy ekran rozciągający się na całą szerokość deski rozdzielczej, system audio z 21 głośnikami (z opcją rozszerzenia do 42), adaptacyjne zawieszenie i system autonomicznej jazdy Super Cruise. Opcjonalny pakiet Executive Second Row obejmuje luksusowe, oddzielne fotele z funkcją masażu i wentylacji, 12,6-calowe ekrany dla pasażerów drugiego rzędu, składane stoliki oraz bezprzewodowe ładowarki.
W styczniu Cadillac zaprezentował także pierwszego elektrycznego przedstawiciela sportowej linii V-Series. Model Lyriq V zyskał 615-konny napęd oraz zmodyfikowane podwozie, podkreślające sportowy charakter.