Dodge Charger Daytona powraca jako pięciodrzwiowy muscle car – 630 KM i napęd na cztery koła

Wiadomości  Źródło zdjęć: Dodge


Dodge oficjalnie zaprezentował nową, pięciodrzwiową wersję swojego elektrycznego muscle cara – Charger Daytona. Model zachował charakterystyczną linię coupe, choć konstrukcyjnie to pięciodrzwiowy liftback. W tej konfiguracji dostępna będzie wyłącznie najmocniejsza odmiana Scatpack o mocy 630 KM.

Nowy Charger Daytona Scatpack wyposażono w dwa silniki elektryczne, które generują 630 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo funkcja PowerShot pozwala na 10 sekund zwiększyć moc o kolejne 40 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła, a przyspieszenie od 0 do 96 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy. Ćwierć mili (402 m) Dodge pokonuje w 11,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h.

Pomimo zastosowania dużej baterii o pojemności 100,5 kWh, zasięg deklarowany przez producenta to 388 km. Czas ładowania zależny jest od typu stacji: od 24 minut przy szybkim ładowaniu do 5,4 godziny w przypadku standardowego źródła.

Z zewnątrz Charger Daytona w wersji pięciodrzwiowej zachowuje większość paneli nadwozia znanych z dwudrzwiowego coupe. Wnętrze oferuje nowoczesne wyposażenie: dwustrefową klimatyzację, dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 oraz 16 cali, podgrzewane fotele i pełen pakiet systemów wspomagania kierowcy.

Lista opcji obejmuje panoramiczny dach, system kamer 360°, bezprzewodowe ładowanie, system audio Alpine i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Pakiet Track wprowadza adaptacyjne zawieszenie, 20-calowe felgi z hamulcami Brembo oraz sportowe fotele.

Sprzedaż nowej wersji Charger Daytona rozpocznie się w drugiej połowie 2025 roku. Cennik nie został jeszcze ujawniony. Wcześniej marka wycofała z oferty bazową odmianę z napędem o mocy 456 KM – nieoficjalnie z powodu niskiej sprzedaży. W przyszłym roku w gamie pojawi się też wersja spalinowa z 3-litrowym silnikiem R6, oznaczona jako Sixpack.