Ferrari 550 Maranello odrodzona jako Veloce12 Barchetta od Touring Superleggera
Włoskie atelier Touring Superleggera zaprezentowało nową odsłonę swojego projektu Veloce12 – tym razem w formie barchetty bez dachu. Bazą dla modelu stała się Ferrari 550 Maranello z lat 90., której tunerzy nadali całkowicie nową, karbonową karoserię oraz zmodernizowane podwozie.
Ferrari 550 w wersji barchetta zostało pierwotnie zaprojektowane przez Pininfarinę i powstało w liczbie niespełna 450 sztuk. Nie miało klasycznego składanego dachu, a jedynie lekki brezentowy element chroniący przed deszczem. Część z tych egzemplarzy może dziś posłużyć jako donor dla projektu Veloce12.
W nowym wydaniu wszystkie panele nadwozia zastąpiono kompozytowymi, zachowując ogólną linię auta, ale wprowadzając widoczne zmiany w detalach – m.in. w zderzakach, wlocie powietrza na masce, reflektorach oraz bocznych przetłoczeniach.
Pod maską pozostaje 5,5-litrowe V12 o mocy 485 KM, dzięki któremu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Touring Superleggera zapowiada pełną renowację każdej jednostki oraz wyłączne zestawienie z 6-biegową manualną skrzynią.
Zmodernizowano również zawieszenie – zastosowano regulowane amortyzatory Tractive i hamulce Brembo, a sztywność konstrukcji zwiększono (bez ujawniania szczegółów technicznych). Cena Veloce12 Barchetta nie została podana, ale szacunki wskazują kwotę bliską milionowi dolarów (ok. 3,64 mln zł).