Huawei Shangjie H5 – wnętrze najtańszego SUV-a marki ujawnione

Wiadomości  Źródło zdjęć: Shangjie

Marka Shangjie, powstała we współpracy Huawei i SAIC, zaprezentowała pierwsze zdjęcia wnętrza swojego debiutanckiego SUV-a H5. To najtańsza marka samochodowa, w której Huawei bierze czynny udział. Start sprzedaży zaplanowano na wrzesień, a cena bazowa ma wynosić około 180 tys. juanów, czyli około 91 tys. zł.

Na ujawnionych fotografiach widać minimalistyczne, ale nowoczesne wnętrze. Centralny punkt stanowi duży ekran systemu multimedialnego, przed kierowcą umieszczono cyfrowe zegary, a trójramienna kierownica ma sportowy, spłaszczony dół. Konsolę środkową pozbawiono tradycyjnych przycisków – znalazły się tam natomiast bezprzewodowe ładowarki. Zastosowano perforowaną skórę, metalowe wykończenia głośników oraz dodatkowy miniaturowy ekran odpowiadający za synchronizację ambientowego oświetlenia i nagłośnienia z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji. Nie zabrakło również dużego panoramicznego dachu.

Według wcześniejszych informacji, H5 będzie dostępny w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 204 lub 245 KM i zasięgiem do 655 km. Wariant hybrydowy ma bazować na tym samym napędzie, wspieranym przez 98-konny silnik spalinowy, co pozwoli zwiększyć zasięg nawet do 1300 km.

Przedsprzedaż SUV-a wystartuje pod koniec sierpnia, kiedy to zostaną ogłoszone pełne ceny i wersje wyposażenia.