Hyundai Palisade – niemal 570 tys. egzemplarzy w USA objętych akcją serwisową
Jak informuje Reuters, Hyundai ogłosił akcję przywoławczą dotyczącą 568 850 egzemplarzy modelu Palisade z lat 2020–2025 sprzedanych w USA. Powodem są wadliwe elementy pasów bezpieczeństwa – sprzączki nie zawsze prawidłowo blokują się w zamku, co może skutkować poważnym zagrożeniem dla pasażerów podczas wypadku.
Producent wyjaśnia, że problem dotyczy pierwszego i drugiego rzędu siedzeń. W przypadku kolizji zamek może nie utrzymać sprzączki, co grozi poważnymi obrażeniami. Wadliwe podzespoły dostarczyła firma ZF Lifetec. Ich wymiana w autoryzowanych serwisach ruszy w listopadzie i będzie bezpłatna.
Do tego czasu kierowcom zaleca się zwracanie szczególnej uwagi przy zapinaniu pasów. Nietypowy dźwięk lub pozostająca wciśnięta przyciskowa część zamka mogą oznaczać brak właściwej blokady. Według Hyundai’a problem częściej występuje w niskich temperaturach i przy wolnym wkładaniu klamry do zamka.
Amerykańska agencja NHTSA wszczęła dochodzenie w tej sprawie już w sierpniu ubiegłego roku, jednak dopiero teraz producent potwierdził wadę i opracował rozwiązanie. Do tej pory odnotowano 546 zgłoszeń od właścicieli, ale nie ma informacji o wypadkach ani poszkodowanych.