Jetour Zongheng G700 – hybrydowy kolos, który porusza się po wodzie i bije rekordy zasięgu

Wiadomości  Źródło zdjęć: Jetour

W katalogu pojawiły się zdjęcia i specyfikacje najnowszego, ekstremalnego SUV-a marki Jetour – modelu Zongheng G700. Ten 5,2-metrowy pojazd klasy premium to pierwszy przedstawiciel nowej linii terenówek i bezpośredni konkurent takich modeli jak Tank 700 czy YangWang U8.

Zongheng G700 to wersja produkcyjna konceptu Jetour T5 i został zbudowany na ramowej platformie z napędem 4x4, trzema blokadami dyferencjałów i regulowanym pneumatycznym zawieszeniem. Wymiary pojazdu to 5198 × 2050 × 1956 mm, z rozstawem osi 2870 mm i prześwitem sięgającym 320 mm. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 30 i 25 stopni, a maksymalna masa przyczepy to 2500 kg.

Producent określa G700 mianem amfibii – pojazd potrafi przez 40 minut poruszać się po wodzie z prędkością do 8 km/h i radzić sobie z nurtem o sile 5 m/s. To funkcjonalność, którą do tej pory oferował głównie luksusowy YangWang U8 od BYD.

Pod maską pracuje zaawansowany układ hybrydowy Kunpeng CDM-O opracowany przez Chery, przeznaczony do zastosowań terenowych (litera „O” oznacza off-road). System łączy 2,0-litrowy silnik turbo o mocy 211 KM z dwoma silnikami elektrycznymi – jednym w zintegrowanej dwubiegowej przekładni, a drugim na tylnej osi. Łączna moc układu napędowego wynosi aż 762 KM i 795 Nm, co pozwala SUV-owi ważącemu ponad 3 tony osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy.

G700 jest wyposażony w baterię litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), której pojemność nie została jeszcze ujawniona. Producent deklaruje, że z pełnym bakiem i w pełni naładowanym akumulatorem SUV pokona nawet 1400 km. Naładowanie baterii od 20 do 80% zajmuje zaledwie 10 minut.

Sprzedaż Jetoura Zongheng G700 w Chinach ruszy w trzecim kwartale 2025 roku.