Mini rezygnuje z produkcji elektryków w Wielkiej Brytanii z powodu spadku popytu
Jak informuje Autocar, należąca do BMW Group marka Mini zdecydowała się odłożyć na czas nieokreślony plany produkcji elektrycznych modeli Cooper i Aceman w fabryce w Oksfordzie. Powodem tej decyzji jest malejący popyt na pojazdy elektryczne.
Obecnie nowe elektryczne hatchbacki i crossovery Mini są produkowane głównie w Chinach, gdzie trafiają na rynek wewnętrzny. Wcześniejsze plany zakładały uruchomienie globalnej produkcji tych modeli w Oksfordzie w 2026 roku, jednak realizacja tego projektu została wstrzymana.
BMW Group zdążyło już zainwestować ponad 600 milionów funtów (około 67 miliardów rubli) w rozbudowę zakładu – obejmującą nową linię montażową nadwozi, strefę instalacji baterii oraz obiekty logistyczne. Dodatkowym problemem stała się utrata rządowej dotacji, która miała wspierać rozwój produkcji elektrycznych Mini w Wielkiej Brytanii.
W 2023 roku zakład Mini w Oksfordzie był największym producentem aut elektrycznych w kraju – na wersję bateryjną przypadało około 25% całkowitej produkcji.
Niedawno pojawiły się informacje, że przyszłe elektryczne Mini mogą zostać oparte na platformie z napędem na tylne koła. Obecne rozwiązania BMW Group nie przewidują klasycznej dla marki architektury FWD, dlatego w trosce o optymalizację kosztów, przyszłe modele Mini mogą otrzymać bazowy napęd na tył.