Mitsubishi Eclipse Cross wraca jako elektryczny SUV – bazuje na Renault Scenic
Mitsubishi zaprezentowało nową generację modelu Eclipse Cross. Samochód został całkowicie przekształcony w elektrycznego SUV-a, korzystając z platformy, nadwozia i układu napędowego Renault Scenic E-Tech. Produkcja będzie odbywać się we Francji w zakładach Renault, a sprzedaż w Europie ruszy pod koniec 2025 roku.
W porównaniu z poprzednikiem, który stylistycznie nawiązywał do coupé, nowy Eclipse Cross otrzymał bardziej klasyczną sylwetkę pięciodrzwiowego SUV-a. Auto mierzy 4470 mm długości, czyli jest krótsze niż dotąd, ale rozstaw osi urósł do 2785 mm (+115 mm). Bagażnik mieści od 478 do 1670 litrów.
Stylistycznie Mitsubishi odróżnia się od spokrewnionego Renault Scenic nowym pasem przednim, zaprojektowanym w duchu odświeżonej filozofii Dynamic Shield. SUV ma unikalną atrapę chłodnicy z tłoczeniem, zmodyfikowany zderzak, charakterystyczne reflektory i dedykowane felgi w rozmiarze do 20 cali. Z tyłu pojawiły się chromowane akcenty na słupkach i nowa sygnatura świetlna.
W kabinie zmian jest mniej – układ kokpitu przeniesiono niemal w całości ze Scenic’a. Na liście wyposażenia są cyfrowe zegary 12” i centralny ekran 12,3”, fizyczne przyciski na konsoli oraz kanciasta kierownica. Mitsubishi wprowadziło głównie nowe warianty wykończenia wnętrza. Opcjonalnie dostępne będą: oświetlenie ambientowe, nagłośnienie Harman Kardon i panoramiczny dach z regulowaną przezroczystością.
Sprzedaż rozpocznie się od topowej wersji z silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i akumulatorem 87 kWh, co ma zapewniać ponad 600 km zasięgu. W planach jest także tańsza odmiana z napędem o mocy 170 KM i baterią 60 kWh, oferująca około 420 km bez ładowania – identycznie jak w Renault Scenic.
To nie pierwszy raz, gdy Mitsubishi sięga po technologie Renault dla rynku europejskiego. Wcześniej podobnie wskrzeszono model Grandis.