Nie tylko V8: AC Cars wprowadza nowe Cobry z lekkim i mocnym silnikiem 2.0
Brytyjska marka AC Cars rozszerza ofertę swoich modeli. Obok potężnych wersji V8 pojawią się warianty z bardziej przystępnym, 2-litrowym silnikiem benzynowym.
Nowa era dla AC Cars
Założona w 1901 roku firma AC Cars, uważana za najstarszego brytyjskiego producenta samochodów, przeszła w ostatnich latach gruntowną modernizację. Dzięki inwestorowi ze Szwajcarii, Davidowi Konzowi, marka otrzymała nowe życie, koncentrując się na opracowaniu nowoczesnych wersji legendarnych modeli Cobra. W 2023 roku zadebiutował AC Cobra GT Roadster, a kilka miesięcy później zaprezentowano AC Cobra GT Coupe.
Obecnie modele AC Cobra GT Roadster i GT Coupe są dostępne z potężnymi silnikami V8 o mocy do 663 KM (dla roadstera) i 810 KM (dla coupe). Jednakże wysokie ceny – zaczynające się od 285 000 funtów za roadstera i 325 000 funtów za coupe – sprawiły, że marka postanowiła wprowadzić bardziej przystępne opcje z mniejszym silnikiem.
Nowa wersja zostanie wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy, którego maksymalna moc wynosi 395 KM. Producent nie ujawnia dostawcy silnika, jednak podkreśla, że został on opracowany przez „światowego lidera w dziedzinie jednostek spalinowych i hybrydowych”. Napęd będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią lub dwusprzęgłowym automatem.
Pomimo mniejszego silnika, platforma nowych Kobr pozostanie niezmieniona. Konstrukcja zawieszenia opiera się na podwójnych wahaczach poprzecznych z amortyzatorami w układzie push-rod, co zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Napęd na tylne koła pozostaje standardem.
Jesienią AC Cars ogłosiło także powrót klasycznego roadstera AC Ace, który został gruntownie zmodernizowany. Otrzymał nadwozie wykonane z włókna węglowego oraz nowoczesne jednostki napędowe:
- 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost o mocy 325 KM (6-biegowa manualna skrzynia biegów)
- Wersję elektryczną z silnikiem o mocy 306 KM i baterią 72 kWh, która zapewnia zasięg 320 km
ACCeny nowych Kobr z 2-litrowym silnikiem będą zaczynały się od 235 000 funtów. Klienci mogą już składać zamówienia, jednak pierwsze dostawy są planowane na 2026 rok.