Nowy Aito M7 zadebiutuje również w wersji w pełni elektrycznej

Wiadomości  Źródło zdjęć: Aito

We wrześniu na chiński rynek trafi druga generacja SUV-a Aito M7, opracowanego wspólnie przez Huawei i Seres. Jak informują dane z chińskiego ministerstwa przemysłu, model urósł w stosunku do poprzednika i po raz pierwszy obok odmian hybrydowych pojawią się warianty całkowicie elektryczne.

Nowy Aito M7 mierzy 5080 mm długości, 1999 mm szerokości i 1780 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3030 mm. To o 60 mm więcej długości i aż o 210 mm większy rozstaw osi w porównaniu z pierwszą generacją. Pod względem proporcji auto zbliżyło się do większego Aito M8, który ma 5190 mm długości i rozstaw osi 3105 mm.

Wnętrze, którego zdjęć jeszcze nie ujawniono, będzie można zamówić w konfiguracji pięcio- lub sześcioosobowej. Na liście wyposażenia znajdzie się m.in. system asystentów kierowcy Qiankun ADS 4, znany z innych modeli Aito tworzonych przy udziale Huawei.

Odmiany hybrydowe z układem szeregowym pozostaną dostępne zarówno z napędem na tył, jak i na cztery koła. Moc tylnego silnika elektrycznego wzrośnie z 272 do 309 KM, a w wersji z dwoma silnikami łączna moc systemowa wyniesie 533 KM (wcześniej 449 KM). Prędkość maksymalna w obu przypadkach to 200 km/h. Do ładowania baterii w czasie jazdy służy turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 o mocy 160 KM. Pojemność akumulatora oraz zasięg nie zostały jeszcze ujawnione, choć dotychczasowy M7 miał baterię 40 kWh i mógł przejechać do 240 km w trybie elektrycznym.

Wariant całkowicie elektryczny będzie dostępny w wersji z napędem na tył (309 KM) oraz w wersji z napędem na cztery koła (533 KM). W obu odmianach prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h. Pozostałe szczegóły techniczne mają zostać ujawnione bliżej premiery.