Nowy Audi A6 Sedan z silnikiem spalinowym – rekordowa aerodynamika i komfort klasy premium
Audi rozszerza rodzinę modelu A6 o nową wersję nadwoziową – klasycznego sedana z silnikiem spalinowym. Nowy A6 Sedan dołącza do gamy obok elektrycznych modeli A6 e-tron oraz spalinowego kombi A6 Avant. Produkcja auta ruszyła w niemieckim Neckarsulm, a ceny w Europie startują od 55 500 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem.
Nowy sedan mierzy 4,99 m długości i ma rozstaw osi 2927 mm – to o 60 mm więcej niż w poprzedniej generacji. Bagażnik oferuje 492 litry pojemności, czyli tylko o 11 litrów mniej niż kombi. Klienci mogą wybierać spośród 11 kolorów nadwozia oraz felg w rozmiarach od 18 do 21 cali.
Szczególny nacisk położono na aerodynamikę i komfort akustyczny. Dzięki nowym wlotom powietrza i zoptymalizowanemu nadwoziu, współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,23 – to najlepszy wynik w historii spalinowych modeli Audi. Wyciszenie wnętrza poprawiono o 30%, bez znaczącego wzrostu masy.
W kabinie znajdziemy dobrze znane z Avanta cyfrowe „tablo” z 11,9-calowym zestawem wskaźników i 14,5-calowym ekranem dotykowym opartym na systemie Android Automotive OS ze zintegrowanym ChatGPT. Opcjonalnie można dodać ekran dla pasażera (10,9 cala), wyświetlacz HUD, dach panoramiczny o zmiennej przezroczystości oraz audio Bang & Olufsen o mocy 810 W z 20 głośnikami, w tym w zagłówkach. Wnętrze może być wykończone materiałami pochodzącymi z recyklingu.
Na start dostępne będą trzy warianty napędowe:
- 2.0 TFSI (204 KM, 340 Nm)
- 2.0 TDI MHEV (204 KM, 400 Nm)
- 3.0 TFSI V6 MHEV (367 KM, 550 Nm)
Do wyboru trzy zawieszenia: klasyczne sprężynowe, sportowe obniżone o 20 mm i adaptacyjne pneumatyczne z funkcją regulacji prześwitu nawet podczas jazdy (do 85 km/h), również za pomocą komend głosowych. Opcjonalnie dostępne jest także czterokołowe skrętne podwozie i aktywny tylny dyferencjał (tylko dla V6).
Jeszcze w tym roku Audi zaprezentuje trzecią generację liftbacka A7 Sportback, który w wersji RS zyska nowy napęd hybrydowy na bazie silnika V6, zastępujący dotychczasowe V8. A7 powstanie na tej samej platformie co A5 i A6.