Odświeżony Tank 500 – mocniejsze hybrydy i system nocnego widzenia
W Chinach zadebiutowała zmodernizowana wersja terenowego SUV-a Tank 500. Lifting nie wprowadził dużych zmian w wyglądzie zewnętrznym, ale poprawiono wnętrze, wzmocniono hybrydowe układy napędowe i dodano nowe systemy wsparcia kierowcy, w tym kamerę termowizyjną do jazdy nocą.
Najbardziej widoczną modyfikacją stylistyczną jest przeprojektowana osłona chłodnicy, nowy zielony lakier nadwozia oraz opcjonalne 20-calowe felgi. W kabinie przeniesiono wybierak skrzyni biegów na kolumnę kierownicy, a na tunelu środkowym znalazły się dwie ładowarki bezprzewodowe. Zmieniono także multimedia – ekran centralny urósł do 15,6 cala, a pasażerowie tylnej kanapy mogą korzystać z 17,3-calowego wyświetlacza podsufitowego. W standardzie pojawił się również termoboks z regulacją temperatury od -6 do 50°C.
W gamie silnikowej dostępny jest 3-litrowy V6 o mocy 360 KM i 500 Nm, współpracujący z 9-biegowym automatem, oraz dwie mocniejsze hybrydy. Układ Hi4-T zyskał nowy silnik elektryczny, co podniosło moc do 422 KM i 750 Nm oraz zwiększyło zasięg z 790 do 900 km. Jeszcze wydajniejsza konfiguracja Hi4-Z, łącząca 2-litrowy silnik benzynowy z dwoma motorami elektrycznymi, rozwija teraz 877 KM (wcześniej 864 KM). W tej wersji SUV rozpędza się do 100 km/h w 4,3 sekundy.
Nowością jest także system Coffee Pilot Ultra 3. generacji, obejmujący 27 czujników, w tym lidar i 11 kamer. Rozszerzył on funkcje półautonomicznej jazdy – SUV oferuje m.in. asystenta parkowania oraz system nocnego widzenia, który wykrywa pojazdy w odległości do 120 metrów.
Ceny w Chinach mieszczą się w przedziale od ok. 170 000 do 191 000 zł w zależności od wersji napędowej. Na razie nie wiadomo, czy odświeżony Tank 500 trafi na inne rynki.