Rodzinny SUV Dacia Bigster debiutuje z rekordowo niską ceną

Wiadomości 

Dacia, rumuńska marka należąca do Grupy Renault, ogłosiła ceny swojego nowego modelu Bigster. W Niemczech jego cena startowa wynosi 23 990 euro, co czyni go najtańszym kompaktowym SUV-em europejskiej produkcji.

Dacia Bigster
Dacia Bigster

Dacia Bigster to większy i bardziej zaawansowany technologicznie brat Dacii Duster. Zbudowany na modułowej platformie CMF-B, Bigster jest większy pod każdym względem. Ma długość 4570 mm, szerokość 1813 mm, wysokość 1710 mm i rozstaw osi 2700 mm, a prześwit wynosi imponujące 220 mm. Bagażnik oferuje pojemność 677 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń wzrasta do 1937 litrów. Zbiornik paliwa ma pojemność 50 litrów.

Podstawowa wersja Essential za 23 990 euro jest wyposażona w 1,2-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 140 KM i momencie obrotowym 230 Nm. Wspiera go 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Napęd jest przekazywany na przednie koła przez 6-biegową manualną skrzynię. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Wersja Expression, dostępna od 24 990 euro, oferuje dodatkowe funkcje, takie jak wszystkie hamulce tarczowe, dwustrefowy klimatyzator oraz elektryczny hamulec postojowy. W tej wersji możliwy jest także wybór napędu na cztery koła, z silnikiem o mocy 130 KM, co kosztuje od 27 990 euro.

Bigster oferuje również pełną hybrydę z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym (107 KM), silnikiem elektrycznym (50 KM) i automatyczną, czterobiegową skrzynią z wielotrybowymi sprzęgłami. Całkowita moc systemu wynosi 155 KM, a cena tej wersji zaczyna się od 28 590 euro.

Wersja Essential obejmuje w standardzie m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę cofania, 7-calowy wyświetlacz cyfrowy, 10-calowy ekran multimedialny oraz 17-calowe felgi aluminiowe. W podstawowej cenie dostępny jest jedynie biały kolor nadwozia, inne odcienie wymagają dopłaty 700 euro. Wersja Expression oferuje bogatsze wyposażenie, a warianty Journey (od 26 840 euro) i Extreme (od 26 990 euro) dodają jeszcze więcej opcji.

Najdroższy Bigster w wersji Extreme z napędem na cztery koła kosztuje od 29 990 euro, a z dodatkowymi akcesoriami cena może wzrosnąć nawet do 35 000 euro. Wśród dostępnych opcji znajdują się m.in. namiot za 560 euro czy zestaw do spania za 1590 euro.

Bigster jest cenowo znacznie bardziej konkurencyjny od innych europejskich SUV-ów.

  • Dacia Duster: od 18 990 euro
  • Skoda Kamiq: od 25 330 euro
  • Volkswagen Tiguan: od 38 250 euro

Chiński MG ZS Hybrid+ (197 KM) kosztuje od 22 990 euro, ale jest mniejszy od Bigstera, co sprawia, że bliżej mu do konkurencji Dacii Duster.