Szef XPeng kupuje elektrycznego SUV-a Xiaomi mimo zbliżającej się premiery własnego konkurenta
Jeden z pierwszych egzemplarzy nowego elektrycznego SUV-a Xiaomi YU7 trafi do założyciela i dyrektora generalnego konkurencyjnej marki XPeng Motors He Xiaopenga. O zakupie poinformował sam He Xiaopeng w serwisie Weibo. Zamówienie zostało złożone na kilka dni przed rynkowym debiutem nowego modelu XPeng G7, bezpośredniego konkurenta Xiaomi YU7 i Tesli Model Y.
He Xiaopeng zdecydował się na wersję Xiaomi YU7 Pro, wyposażoną w napęd na cztery koła i silniki elektryczne o łącznej mocy 496 KM. Bazowa cena tej konfiguracji w Chinach wynosi 279 900 juanów (ok. 140 000 zł), ale szef XPeng doposażył pojazd m.in. w 20-calowe felgi, zestaw audio z 25 głośnikami oraz inteligentną lodówkę.
Na jego gest zareagował sam dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun, który publicznie podziękował za wsparcie i obiecał przyspieszyć produkcję i dostawę auta. Dodatkowo życzył powodzenia przy premierze XPeng G7, zaplanowanej na 3 lipca. Nowy SUV XPenga ma 4,9 metra długości, oferuje zasięg do 702 kilometrów i poziom autonomii 3. generacji. Cena wyjściowa wynosi 235 800 juanów (ok. 118 000 zł), czyli o 17 700 juanów (ponad 8 800 zł) mniej niż podstawowy wariant Xiaomi YU7.
To nie pierwszy raz, gdy liderzy chińskich producentów samochodów elektrycznych publicznie wspierają swoich konkurentów. W ubiegłym roku Lei Jun zakupił hybrydowego SUV-a Lixiang L6, a założyciel Nio William Li został właścicielem minivana XPeng X9, osobiście przekazanego mu przez He Xiaopenga.