Toyota GR Corolla po modernizacji – sztywniejsze nadwozie i nowa akustyka
Toyota wprowadziła na rynek japoński odświeżoną wersję hot-hatcha GR Corolla. Zmiany dotyczą zarówno konstrukcji nadwozia, jak i układu dolotowego oraz systemu audio. Zamówienia już wystartowały, a ceny w Japonii zaczynają się od 5,68 mln jenów (ok. 139 tys. zł) za wersję z manualną skrzynią biegów.
Największą nowością jest wzmocnienie struktury karoserii poprzez zwiększenie długości klejonych spoin. Ich łączna długość wzrosła o 13,9 m – do 32,7 m. Wzmocniono przednią część auta, podłogę oraz okolice tylnych nadkoli. Toyota podkreśla, że poprawki podniosą stabilność GR Corolli na torach wyścigowych poza Japonią, gdzie obciążenia są zazwyczaj większe.
W komorze silnika pojawił się dodatkowy kanał powietrzny, otwierający się przy wysokich obrotach. Dostarcza on chłodniejsze powietrze z zewnątrz, co pozwala utrzymać osiągi jednostki podczas długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem.
System audio JBL został rozbudowany – liczba głośników wzrosła z 8 do 9, a zestaw zyskał subwoofer. Dodano również funkcję odtwarzania dźwięku zsynchronizowanego z pracą silnika, aby wzmocnić sportowe wrażenia z jazdy, nawet podczas codziennego użytkowania.
Toyota zapowiedziała także program modernizacji dla dotychczasowych właścicieli GR Corolli. Dzięki aktualizacji oprogramowania moment obrotowy silnika w starszych egzemplarzach wzrośnie z 370 do 400 Nm. Przypomnijmy, że hot-hatch napędzany jest 1,6-litrową, turbodoładowaną trzycylindrówką o mocy do 304 KM, współpracującą z manualną lub automatyczną skrzynią i napędem AWD z kilkoma trybami rozdziału mocy.