Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie

Wiadomości  Źródło zdjęć: unsplash.com

Według Interbrand, Toyota po raz kolejny utrzymała tytuł najcenniejszej marki motoryzacyjnej świata. W globalnym zestawieniu stu najdroższych marek świata japoński producent zajął szóste miejsce, ustępując jedynie gigantom z branży technologicznej.

Wartość marki Toyota systematycznie rośnie od 2020 roku – według analityków Interbrand obecnie wynosi 74,2 miliarda dolarów (ok. 293 miliardy złotych), co oznacza wzrost o 2% rok do roku. Na drugim miejscu wśród producentów samochodów znalazł się Mercedes-Benz, którego wartość spadła o 15% do 50,1 miliarda dolarów, dając mu 10. pozycję w ogólnym rankingu. Trzecie miejsce w branży zajmuje BMW – z wyceną 46,8 miliarda dolarów (spadek o 10%).

W pierwszej setce znalazły się również Tesla (25. miejsce, spadek wartości o 35% do 29,5 miliarda dolarów), Honda, Hyundai, Audi, Ferrari, Volkswagen, Porsche, Nissan, Kia oraz Range Rover, który uplasował się na 97. pozycji.

Interbrand zwraca uwagę na coraz większą obecność chińskich marek. Po raz pierwszy w historii do zestawienia trafił producent samochodów elektrycznych BYD, którego wartość oszacowano na 8,1 miliarda dolarów (90. miejsce). W rankingu znalazły się również Xiaomi (81. pozycja, 9,5 miliarda dolarów) oraz Huawei (96. miejsce, 7,6 miliarda dolarów).

Pierwszą piątkę najdroższych marek świata tworzą tradycyjnie Apple, Microsoft, Amazon, Google i Samsung – ich wartość mieści się w przedziale od 470,9 do 90,5 miliarda dolarów.