Xiaomi ogłasza kolejną akcję serwisową SU7 – problem dotyczy autopilota
Jak informuje CarNewsChina, Xiaomi rozpoczęło w Chinach drugą w tym roku akcję serwisową związaną z modelem SU7. Tym razem obejmie ona blisko 117 tys. egzemplarzy elektrycznego sedana. Powodem są możliwe nieprawidłowości w działaniu systemu wspomagania kierowcy podczas jazdy po autostradach.
Producent wyjaśnia, że w określonych warunkach elektronika może niewłaściwie reagować na niestandardowe sytuacje drogowe. W efekcie ryzyko kolizji wzrasta, jeśli kierowca nadmiernie zaufa systemowi i nie zareaguje w porę. Naprawa zostanie przeprowadzona zdalnie – poprzez aktualizację oprogramowania w trybie OTA.
To już druga kampania związana z SU7 w tym roku. Wcześniejsza, na początku 2025 roku, objęła około 31 tys. pojazdów. Według doniesień, obecny krok może być reakcją na poważny wypadek, do którego doszło wiosną w Chinach. W jego wyniku zginęły trzy osoby, a media informowały, że samochód poruszał się wtedy w trybie półautonomicznym i nie zareagował prawidłowo na zwężenie jezdni spowodowane robotami drogowymi. Co istotne, obecna akcja obejmuje właśnie auta w konfiguracji, jaką miał rozbity egzemplarz.