Bentley Continental GT Supersports: pierwsza wersja z napędem na tył zadebiutuje już wkrótce
Nadchodząca odmiana luksusowego coupe Bentley Continental GT otrzyma nazwę Supersports. Producent potwierdził pierwsze szczegóły techniczne i zapowiedział premierę na noc z 13 na 14 listopada. Największą niespodzianką jest fakt, że będzie to pierwszy w historii modelu Continental GT pozbawiony napędu na wszystkie koła.
Supersports ma otrzymać także tytuł najlżejszego współczesnego Bentley’a. Redukcja masy wynika nie tylko z rezygnacji z AWD. Nowy teaser sugeruje szerokie wykorzystanie włókna węglowego w konstrukcji nadwozia. Na grafikach można dostrzec elementy pakietu aerodynamicznego oraz karbonowo-ceramiczne hamulce.
Zmiana napędu na tylny oraz niższa masa mają sprawić, że zachowanie auta stanie się bardziej dynamiczne i emocjonujące. Bentley nie ujawnił jeszcze, jaki silnik trafi pod maskę. W poprzednich generacjach Supersports stosowano jednostkę W12, jednak obecnie nie znajduje się ona w ofercie marki. Najbardziej prawdopodobnym kandydatem jest mocny, turbodoładowany silnik V8 bez układu hybrydowego, generujący około 650 KM.
Nowy Supersports wejdzie do gamy 100 lat po debiucie pierwszego Bentley Super Sports i będzie dopiero czwartą odsłoną tej nazwy w historii marki. Produkcja tej wersji ma być ściśle limitowana.