Brabus 1000: hybrydowe AMG GT z 1000 KM i sprintem do setki w 2,6 sekundy
Niemieckie atelier Brabus zaprezentowało swoją kolejną ekstremalną interpretację sportowego Mercedesa - model Brabus 1000, oparty na hybrydowym coupé Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Auto otrzymało znaczące modyfikacje mechaniczne, nowy karbonowy bodykit oraz ręcznie wykończone wnętrze. Produkcja będzie limitowana i realizowana wyłącznie na indywidualne zamówienie.
Układ napędowy Brabus 1000 bazuje na seryjnej hybrydzie AMG o mocy 816 KM i momencie obrotowym 1420 Nm. Tunerzy zwiększyli moc do 1000 KM, a maksymalny moment aż do 1820 Nm. Wersje drogowe otrzymują jednak ograniczenie do 1620 Nm, co wynika z fizycznych ograniczeń seryjnej skrzyni biegów.
Główne modyfikacje dotyczą benzynowego silnika V8, którego pojemność zwiększono z 4,0 do 4,5 litra. Część elektryczna pozostała bez zmian: to nadal 204-konny silnik i akumulator trakcyjny znane z AMG GT 63 S E Performance.
Osiągi Brabus 1000 są oszałamiające. 0–100 km/h w 2,6 sekundy, 0–200 km/h w 9,5 sekundy, a 300 km/h coupe osiąga po 23,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h.
Auto wyposażono w nowe zawieszenie z krótszymi sprężynami, które obniżają prześwit o 20 mm, a także w zestaw kutych felg: 21-calowych z przodu i 22-calowych z tyłu. Agresywny karbonowy pakiet aerodynamiczny zawiera nowy przedni splitter, wloty powietrza, dyfuzor oraz ogromne tylne skrzydło, które poprawiają przyczepność przy dużych prędkościach.
Wnętrze wykończono luksusowo. Brabus zastosował pikowaną skórę, mikrofibrę i elementy z włókna węglowego. Całość nadaje autu nie tylko torowego charakteru, ale i wyrafinowanego stylu.