BYD Tai 7 – niemal pięciometrowy SUV z unikalną funkcją zawieszenia

Wiadomości  Źródło zdjęć: BYD

Marka FangChengBao należąca do koncernu BYD zaprezentowała w Chinach nowy model – Tai 7 (Ti7). To niemal pięciometrowy SUV, który łączy mocne układy hybrydowe z innowacyjną technologią zawieszenia. Największym zaskoczeniem jest system DiSus-C, który pozwala kontynuować jazdę nawet w przypadku przebicia opony – samochód potrafi przejechać do 30 kilometrów na trzech kołach z prędkością do 80 km/h.

Ceny na rynku chińskim zaczynają się od 179 800 juanów i kończą na 219 800 juanach, co odpowiada mniej więcej 92–112 tys. zł.

Podstawowa wersja Tai 7 wyposażona jest w 1,5-litrowy silnik benzynowy oraz jednostkę elektryczną na tylnej osi o mocy 272 KM. Klienci mają do wyboru dwie baterie litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 26,6 lub 35,6 kWh, które zapewniają zasięg w trybie elektrycznym od 135 do 200 kilometrów. Wariant z napędem na cztery koła otrzymuje dodatkowy silnik elektryczny o mocy 218 KM z przodu, co pozwala rozpędzić SUV-a od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i pokonać do 190 km bez uruchamiania silnika spalinowego.

Nowy FangChengBao Tai 7 imponuje również wymiarami – mierzy 4999 mm długości, 1995 mm szerokości i 1865 mm wysokości przy rozstawie osi 2920 mm. Auto jest w stanie pokonać brody o głębokości do 600 mm, a bagażnik w konfiguracji maksymalnej pomieści aż 1880 litrów.

Na liście wyposażenia znajdziemy zaawansowany system multimedialny z pięcioma ekranami: 12,3-calowym zestawem wskaźników, 15,6-calowym centralnym ekranem dotykowym, 26-calowym wyświetlaczem HUD oraz dwoma ekranami po 13 cali dla pasażerów tylnej kanapy. Całość uzupełnia system audio z 20 głośnikami, rozbudowany pakiet asystentów kierowcy oraz praktyczny chłodzony schowek o pojemności 4,5 litra.

FangChengBao Tai 7 to propozycja dla kierowców szukających przestronnego, dynamicznego i nowoczesnego SUV-a, który potrafi zaskoczyć nie tylko osiągami, ale i unikalnymi rozwiązaniami technicznymi.