Geely Galaxy M9 - nowy hybrydowy SUV z zasięgiem do 185 km na prądzie trafi na rynek chiński
Geely przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego nowego flagowego SUV-a - Galaxy M9. Model zadebiutował miesiąc temu we Włoszech, a teraz został oficjalnie zgłoszony do chińskiego katalogu homologacyjnego, ujawniającego wiele szczegółów technicznych, których producent jeszcze nie podał publicznie.
Galaxy M9 oparty jest na nowej platformie GEA Evo (znanej również jako CMA 3.0), tej samej, na której bazuje również sedan Galaxy Starshine 8. SUV wyposażony będzie w nową generację układu hybrydowego Leishen AI Hybrid 2.0 EM-P. System ten łączy 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 163 KM z inteligentnym sterowaniem napędem, które automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych dzięki zastosowaniu elementów sztucznej inteligencji.
Choć dane dotyczące jednostek elektrycznych nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo, że Geely zaoferuje dwie wersje baterii litowo-żelazowo-fosfatowych CATL. Podstawowy akumulator o pojemności 18,4 kWh pozwoli przejechać do 85 km w trybie elektrycznym. Wersja z większym pakietem o pojemności 41,46 kWh umożliwi przejazd do 170 lub 185 km bez użycia silnika spalinowego – w zależności od konfiguracji. Producent wcześniej deklarował całkowity zasięg sięgający 1500 km, średnie spalanie 4,8 l/100 km przy rozładowanej baterii oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.
Pod względem wymiarów Galaxy M9 to pełnowymiarowy SUV: mierzy 5205 mm długości, 1999 mm szerokości i 1800 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3030 mm. Auto dysponuje kątami natarcia i zejścia wynoszącymi odpowiednio 19 i 17 stopni i będzie oferowane z felgami w rozmiarze 20 lub 21 cali. Masa własna pojazdu mieści się w przedziale od 2180 do 2530 kg.
We wnętrzu znajdziemy sześć miejsc siedzących, kompaktowy cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlacz head-up oraz imponujący, zakrzywiony ekran multimedialny rozciągający się aż do strony pasażera. Wśród dostępnych technologii znajdzie się również system półautonomicznej jazdy G-Pilot H5, wyposażony w lidar, trzy radary i 11 kamer, działający bez potrzeby korzystania z map HD.
Warto dodać, że równolegle Geely pracuje nad kolejnym modelem z rodziny Galaxy – sedanem A7 EM-i, który otrzyma wyjątkowo wydajną wersję tego samego układu hybrydowego, pozwalającą pokonać ponad 2100 km bez tankowania i ładowania.