Honda GT – dwa elektryczne liftbacki z różnicami wizualnymi i wspólną technologią

Wiadomości  Źródło zdjęć: Honda

Podczas salonu samochodowego w Szanghaju Honda zaprezentowała dwa warianty nowego elektrycznego liftbacka GT. Auta powstały w wyniku współpracy dwóch różnych joint venture – GAC Honda i Dongfeng Honda – co tłumaczy nieznaczne różnice w wyglądzie. Wnętrza i układy napędowe w obu modelach pozostają jednak identyczne.

Honda-GAC GT wyróżnia się dwupoziomowymi reflektorami LED z przodu, natomiast Honda-Dongfeng GT ma charakterystyczne światła w kształcie litery Y. Tylne lampy również różnią się wzorem, jednak sylwetka i proporcje obu pojazdów są identyczne – długość liftbacka wynosi około 5 metrów, a kabina została optycznie przesunięta ku tyłowi. Nowy model otrzymał drzwi bez ramek oraz chowane klamki. W opcji dostępne są także kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych.

We wnętrzu znalazło się aż do sześciu ekranów. Zestaw wskaźników umieszczono wysoko, nad nietypową, spłaszczoną kierownicą. Poniżej głównego ekranu multimediów umieszczono kolejny wyświetlacz do obsługi klimatyzacji. Pasażer z przodu ma do dyspozycji własny ekran, a dodatkowe wyświetlacze służą jako wirtualne lusterka w drzwiach.

Honda nie ujawniła jeszcze szczegółów technicznych, ale spodziewane jest, że liftbacki GT wykorzystają platformę e:N Architecture W, znaną z elektrycznych SUV-ów marki. Wariant podstawowy najprawdopodobniej otrzyma tylny napęd z jednym silnikiem o mocy 272 KM, natomiast odmiany z napędem na cztery koła będą wyposażone w dwa silniki o łącznej mocy 476 KM.