Jeep Grand Wagoneer z potężnym napędem hybrydowym plug-in
Jeep zaprezentował odświeżonego Grand Wagoneera – luksusowego SUV-a, który po aktualizacji pozostaje jedyną wersją w gamie. Standardowy Wagoneer został wycofany, a główną nowością jest hybrydowa odmiana o imponującej mocy ponad 650 KM.
Zmiany stylistyczne są subtelne, ale wyraźnie unowocześniają wygląd modelu. Charakterystyczny grill z siedmioma szczelinami zyskał podświetlenie w górnej części, które płynnie łączy się z lampami przednimi. Zmieniono także zderzak z większym wlotem powietrza i nowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery T. Tył otrzymał nowe lampy i pozbawiono go chromowanych elementów, a w ofercie pojawiły się nowe wzory felg w rozmiarach od 18 do 22 cali.
W kabinie zmiany są mniej widoczne, choć poprawiono jakość wyświetlacza przeziernego i zastosowano większy ekran multimedialny o przekątnej 12 cali (zamiast 10,1).
Pod maską pozostał sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik 3.0 Twin-Turbo o mocy 426 KM i 635 Nm momentu obrotowego. Jednak prawdziwą sensacją jest nowa wersja Grand Wagoneer REEV (Range-Extended Electric Vehicle). Łączy ona jednostkę V6 Pentastar z silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 92 kWh, przy czym silnik spalinowy pełni funkcję generatora. Łączna moc układu sięga około 656 KM i 840 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w około 5 sekund. Zasięg na jednym tankowaniu przekroczy 800 km, choć są to wstępne dane producenta.
Produkcja odświeżonego Grand Wagoneera ruszy pod koniec bieżącego roku, a wariant hybrydowy trafi do sprzedaży nieco później. Wraz z jego premierą Jeep ujawni więcej szczegółów technicznych.