Każdy elektryczny model BMW M będzie wyposażony w cztery silniki
BMW M GmbH intensywnie pracuje nad elektryfikacją swoich sportowych modeli, planując wprowadzenie pełnoprawnych elektrycznych samochodów M do końca tej dekady. Obecnie w ofercie znajdują się modele takie jak i5 M60 oraz i7 M70, które należą do linii M Performance, stanowiącej krok poniżej pełnoprawnych modeli M. Przykładem jest i4 M50, który w 2022 i 2023 roku był najlepiej sprzedającym się samochodem BMW M.
W opublikowanym materiale wideo Carsten Wolf, szef działu rozwoju pojazdów w BMW M, ujawnia, że przyszłe elektryczne modele M będą wyposażone w cztery silniki elektryczne. Taki układ ma zapewnić “niespotykane dotąd osiągi, jakość i funkcje, których dziś nie można sobie wyobrazić”.
Prototyp oparty na i4 M50, prezentowany w filmie, posiada nie tylko cztery silniki elektryczne, ale także węglowo-ceramiczne hamulce, wzmocnioną karoserię dla zwiększenia sztywności oraz nowe ramy pomocnicze na obu osiach. Te modyfikacje mają na celu dostosowanie pojazdu do wyższych osiągów i specyficznych wymagań dynamicznych.
BMW otwarcie przyznaje, że proces testowania nie zawsze przebiega bezproblemowo. W filmie pokazano sytuację, w której prototyp i4 M50 wymagał wsparcia BMW X7 do uruchomienia pojazdu po awarii. Inżynierowie wymienili kompresor klimatyzacji, a następnie przednie silniki, aby rozwiązać problem i kontynuować testy.
Frank van Meel, szef BMW M, potwierdził plany wprowadzenia elektrycznego sedana o charakterystyce zbliżonej do M3. Oczekuje się, że produkcja tego modelu rozpocznie się w 2027 lub 2028 roku. Jednocześnie BMW planuje kontynuować produkcję M3 z silnikiem spalinowym, z nową generacją oznaczoną kodem “G84”, której produkcja ma ruszyć w połowie 2028 roku.