Land Cruiser Turbo Trail Cruiser – klasyk Toyoty z silnikiem z Tundry i niemal podwojoną mocą
Amerykański oddział marki Toyota przygotował wyjątkowy projekt na targi SEMA – Land Cruisera Turbo Trail Cruiser. To odrestaurowany model FJ60, w którym zastosowano nowoczesny silnik z najnowszej Toyoty Tundra oraz zmodyfikowane zawieszenie.
Pod maską klasycznego terenowego Land Cruisera znalazł się 3,4-litrowy silnik V6 i-Force Twin Turbo, generujący 389 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Oznacza to niemal dwukrotny wzrost mocy względem oryginalnego rzędowego sześciocylindrowego silnika. Jednocześnie nowa jednostka pracuje ciszej, wytwarza mniej wibracji i zużywa mniej paliwa.
Aby zmieścić nowoczesny silnik bez ingerencji w konstrukcję nadwozia, inżynierowie Toyoty opracowali szereg nowych komponentów, w tym miskę olejową, mocowania silnika oraz kompletną wiązkę elektryczną. Stworzono również specjalną płytę adaptacyjną, która pozwoliła połączyć jednostkę napędową z oryginalną pięciobiegową skrzynią manualną.
Zawieszenie zostało dostrojone na nowo i podniesione o 40 mm, a samochód wyposażono w 35-calowe opony z felgami typu beadlock. Mimo technicznych modyfikacji Toyota zachowała oryginalny wygląd i układ wnętrza FJ60. Jedyną nowoczesną zmianą jest montaż systemu multimedialnego z ekranem dotykowym oraz zestawu audio JBL.
Projekt Turbo Trail Cruiser ma symbolizować szacunek marki dla klasycznych modeli i jednocześnie podkreślać znaczenie samochodów spalinowych w zrównoważonej strategii Toyoty.