Maextro S800 – luksusowy chiński sedan od Huawei i JAC jako konkurencja dla Maybacha

Wiadomości  Źródło zdjęć: Maextro

Nowa chińska marka Maextro, stworzona przez koncern JAC we współpracy z technologicznym gigantem Huawei, ujawniła pierwsze oficjalne zdjęcia wnętrza swojego flagowego sedana S800. Model klasy premium zadebiutuje w sprzedaży już w najbliższych miesiącach i ma ambicję konkurować bezpośrednio z Mercedesem-Maybach S-klasy.

Maextro S800 otrzymał czteromiejscową konfigurację kabiny z oddzielnymi, luksusowymi fotelami z tyłu. Każde z nich wykończono perforowaną skórą z eleganckim pikowaniem i wyposażono w rozkładane podnóżki. Pasażer po prawej stronie ma do dyspozycji wysuwany stolik z metalu i drewna, a pomiędzy fotelami znalazła się przegroda z wbudowanym minibarem, uchwytami na kieliszki i chłodziarką.

Wrażenie luksusu potęguje podsufitka z podświetleniem w stylu „gwiaździstego nieba” – wzorowana na modelach Rolls-Royce, choć obejmuje tylko tylną część dachu, ponieważ przód zarezerwowano dla panoramicznego szklanego dachu. Wszystkimi funkcjami pojazdu pasażerowie mogą sterować za pomocą osobistego tabletu.

Drzwi zostały wyposażone w przyciski do regulacji foteli, inspirowane rozwiązaniami znanymi z Mercedesa, a także nastrojowe podświetlenie ambientowe i okrągłe głośniki audio klasy premium.

Z przodu kokpit zdominował zakrzywiony, rozciągający się na całą szerokość deski rozdzielczej ekran dotykowy przypominający MBUX Hyperscreen. Trzy sekcje ekranu odpowiadają za: cyfrowe zegary, centralne multimedia i ekran dla pasażera. Zamiast bocznych lusterek zainstalowano kamery, a obraz z nich wyświetlany jest na ekranach w drzwiach. Przełącznika biegów próżno tu szukać – zastosowano w pełni elektroniczne sterowanie.

Maextro S800 to sedan o imponujących wymiarach: długość 5480 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1536 mm, a rozstaw osi aż 3370 mm. Auto napędzane jest przez trzy silniki elektryczne: jeden o mocy 218 KM z przodu oraz dwa tylne po 323 KM każdy. Dodatkowo zastosowano 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 156 KM, który pełni funkcję generatora i nie napędza kół.

Wersja hybrydowa korzysta z baterii litowo-niklowo-manganowo-kobaltowych o pojemności 63,262 kWh, co pozwala na przejechanie od 272 do 371 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.