Meyers Manx LFG – nowoczesny buggy z silnikiem Porsche 911

Wiadomości  Źródło zdjęć: Meyers Manx

Podczas Monterey Car Week zadebiutował ekstremalny wariant kultowego buggy Meyers Manx. Samochód otrzymał karbonowe nadwozie, trzy mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu oraz opcjonalny silnik typu bokser pochodzący z Porsche 911. Produkcja zostanie ograniczona do 100 egzemplarzy.

Oryginalny Meyers Manx z lat 60. powstawał na bazie Volkswagena Garbusa i zapisał się w historii m.in. zwycięstwem w rajdzie Baja 1000 w 1967 roku. Nowa wersja, nazwana LFG, została przygotowana przez odrodzoną markę we współpracy ze specjalistami od restomodów z Tuthill Porsche.

Karoseria wykonana jest z włókna węglowego, a dach można całkowicie zdemontować. Każde koło wyposażono w dwa regulowane amortyzatory, a za przeniesienie napędu odpowiada system z trzema dyferencjałami LSD. Najbardziej widowiskową jednostką napędową w ofercie jest sześciocylindrowy bokser chłodzony powietrzem, rozwijający wysokie obroty – nawet do 11 000 obr./min. Współpracuje z nim sekwencyjna 6-biegowa skrzynia.

Choć ceny nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo, że będą sięgać sześciocyfrowych kwot w euro lub dolarach. Standardowe wyposażenie obejmie m.in. klimatyzację, tempomat oraz system multimedialny z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Co ciekawe, od 2027 roku nabywcy otrzymają możliwość uczestnictwa w sześciuletnim programie off-roadowych wypraw w różnych częściach świata.