Elektryczny Porsche Macan GTS – nowa, sportowa wersja z charakterem

Wiadomości  Źródło zdjęć: Porsche

Gama elektrycznego Macana została rozszerzona o nową wersję GTS, czyli wariant o wyraźnie sportowym charakterze. Model ten pozycjonowany jest między odmianami Macan 4S i Macan Turbo, ustępując topowej wersji pod względem mocy, ale oferując bardziej dynamiczne prowadzenie.

Porsche Macan Electric GTS korzysta z dwóch silników elektrycznych, z których tylny, wraz z przekładnią, pochodzi z Macana Turbo. Łączna moc układu napędowego wynosi 571 KM i 955 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/h. Do 200 km/h rozpędza się w 13,3 sekundy.

Energię magazynuje akumulator o pojemności 100 kWh, który zapewnia zasięg do 586 kilometrów. Ładowanie od 10% do 80% na szybkiej ładowarce zajmuje zaledwie 21 minut.

Wersja GTS wyróżnia się oryginalnie zestrojonym zawieszeniem pneumatycznym o sportowych parametrach oraz zmniejszonym o 10 mm prześwitem. Standardowo oferowany jest system kontroli trakcji, a za skrętną tylną oś trzeba dopłacić.

Stylistycznie Macan GTS zyskał nowy pakiet aerodynamiczny z czarnymi akcentami nadwozia, przeprojektowanymi zderzakami i dedykowaną grafiką kokpitu. W kabinie pojawiły się sportowe detale wykończenia i unikalne dźwiękowe profile pracy napędu, które podkreślają emocjonalny charakter jazdy.