Mitsubishi Grandis powraca jako hybrydowy crossover technicznie spokrewniony z Renault

Wiadomości  Źródło zdjęć: Mitsubishi

Mitsubishi oficjalnie zaprezentowało nową odsłonę modelu Grandis, który wraca na europejski rynek po 13 latach przerwy. Tym razem nie jako minivan, lecz jako nowoczesny crossover z napędem hybrydowym. Produkcja ruszy jeszcze w 2025 roku, a pojazd powstaje na bazie technologicznej współpracy z Renault.

Choć Mitsubishi nie podaje jednoznacznie, o jaką bazę chodzi, wiele wskazuje na to, że Grandis jest bliskim krewnym modelu Renault Symbioz. Świadczą o tym podobieństwa w sylwetce, układzie wnętrza oraz w detalu oświetlenia. Nowy Grandis otrzymał jednak własny przód z dużym wlotem powietrza, zmienioną osłonę chłodnicy oraz 19-calowe felgi. Jedyną podaną oficjalnie wartością wymiarową jest pojemność bagażnika – od 434 do 1455 litrów.

Podstawową jednostką napędową Grandisa w Europie będzie 1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 140 KM, wspomagany technologią miękkiej hybrydy. W zależności od wersji będzie łączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową.

Droższe odmiany otrzymają pełny układ hybrydowy z trzema jednostkami: 109-konny silnik benzynowy 1.8, silnik elektryczny o mocy 49 KM i dodatkowy starter-generator o mocy 20 KM. Energia magazynowana będzie w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 1,4 kWh. Układ ten umożliwi jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, klasycznym hybrydowym, z priorytetem odzyskiwania energii lub w trybie E-Save, który utrzymuje poziom naładowania baterii powyżej 40%.

Na liście wyposażenia znajdzie się system multimedialny z 10,4-calowym ekranem i usługami Google, panoramiczny dach z regulowaną przezroczystością, automatyczna klapa bagażnika reagująca na ruch nogi oraz zestaw elektronicznych asystentów kierowcy. Produkcja nowego Grandisa będzie odbywać się w Hiszpanii w fabryce Renault, a dostawy do klientów mają rozpocząć się jeszcze przed końcem roku.