Na sprzedaż wyjątkowy McLaren F1 GTR Long Tail przerobiony na auto drogowe

Wiadomości  Źródło zdjęć: Girardo & Co

Na sprzedaż Girardo & Co trafił jeden z najrzadszych McLarenów w historii – F1 GTR Long Tail, czyli wyścigowa wersja z wydłużoną tylną częścią nadwozia, wyceniona na ponad 20 milionów dolarów (ok. 73 mln zł). Powstały jedynie 28 egzemplarzy tego modelu, a prezentowany samochód został przystosowany do legalnej jazdy po drogach publicznych.

Egzemplarz o numerze fabrycznym 27R ma bogatą historię sportową. W 1997 roku zadebiutował w mistrzostwach British GT Championship na torze Silverstone, odnosząc zwycięstwo. Brał też udział w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a wśród jego kierowców znaleźli się m.in. „Król Driftersów” Keiichi Tsuchiya oraz Chris Goodwin, późniejszy fabryczny kierowca testowy McLarena, który określał ten samochód jako jeden z najlepszych, jakie prowadził.

W 2011 roku auto trafiło do renomowanej firmy Lanzante Limited, wyspecjalizowanej w modelach McLarena, gdzie przeszło pełną renowację. Sześć lat później wróciło tam ponownie, tym razem w celu konwersji na wersję drogową. Zmieniono m.in. układ kierowniczy na bardziej komfortowy w codziennej jeździe, poprawiono pracę zawieszenia, zwiększono prześwit, zamontowano koła o mniejszej średnicy, cichszy układ wydechowy oraz hamulec ręczny z wersji standardowej F1. Dodano także fotel pasażera po lewej stronie od kierowcy. Układ wnętrza zachowuje trzy miejsca – kierowca siedzi centralnie, pasażerowie po bokach i nieco z tyłu.

McLaren F1, produkowany w latach 1992–1998, osiągał maksymalną prędkość 391 km/h, co do dziś pozostaje rekordem dla samochodów z wolnossącym silnikiem. Auto zasilane jest 6,1-litrowym silnikiem V12 BMW S70/2 o mocy 627 KM, a w jego konstrukcji zastosowano m.in. włókno węglowe, tytan, magnez, kevlar i złoto.