Nowa generacja kei-carów Nissan i Mitsubishi

Wiadomości  Źródło zdjęć: Mitsubishi

Trzy modele z segmentu kei-car – Mitsubishi Delica Mini, Mitsubishi eK Space oraz Nissan Roox – równocześnie przeszły pełną modernizację. Choć zachowały kompaktowe wymiary nadwozia, ich wnętrza stały się znacznie przestronniejsze, a wyposażenie bardziej nowoczesne.

Nowa generacja bazuje na wspólnej platformie NMKV (Nissan Mitsubishi Kei Vehicle). Nadwozie nadal mierzy 3395 mm długości i 1475 mm szerokości, ale zmieniły się proporcje i detale stylistyczne. Zmieniono linię okien, reflektory, zderzaki oraz grille. Roox i eK Space różnią się głównie wykończeniem, natomiast Delica Mini wyróżnia się bardziej terenowym charakterem, nawiązującym do swojego poprzednika.

We wnętrzu przeprojektowano deskę rozdzielczą, montując dwa zintegrowane wyświetlacze – 7-calowy zestaw wskaźników i 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego. Producent podkreśla, że to największy ekran dotykowy w segmencie kei-car. W standardzie (dla modeli Mitsubishi) przewidziano jednak mniejszy, 9-calowy panel. Opcjonalnie dostępny będzie również dotykowy moduł sterowania klimatyzacją.

Kabina stała się dłuższa o 115 mm (2315 mm). Rekordowe w klasie są także szerokość otworu drzwi przesuwnych (650 mm) oraz długość bagażnika (675 mm), mieszczącego cztery walizki o pojemności 48 litrów. Tylne siedzenia można przesuwać niezależnie w zakresie 320 mm.

Wyposażenie rozszerzono o nowe systemy bezpieczeństwa i cyfrowe usługi. Nissan Roox otrzymał system kamer 360° z funkcją „przezroczystej maski” oraz pakiet NissanConnect z usługami Google. Opcjonalny wideorejestrator umożliwia korzystanie z funkcji Remote Photo Shot, pozwalającej monitorować samochód z poziomu smartfona.

Szczegóły dotyczące napędu nie zostały jeszcze ujawnione – wiadomo jedynie, że jednostki napędowe stały się oszczędniejsze i cichsze. W Delica Mini zastosowano także nowe amortyzatory Kayaba Prosmooth.

Nowe kei-cary Mitsubishi trafią do sprzedaży w Japonii jesienią. Ceny eK Space zaczynają się od około 1,75 mln jenów (ok. 43 tys. zł), a Delica Mini od 1,95 mln jenów (ok. 48 tys. zł). Nissan Roox ma kosztować od około 1,6 mln jenów (ok. 40 tys. zł).