Nowa Toyota Hilux debiutuje jako elektryczny pick-up
W Tajlandii zaprezentowano dziewiątą generację modelu Hilux. Co zaskakujące, po raz pierwszy w historii model debiutuje w wersji całkowicie elektrycznej z dwusilnikowym napędem. Producent ujawnił pierwsze zdjęcia oraz część danych technicznych. Wprowadzanie nowej generacji na rynki azjatyckie ruszy w 2026 roku.
Nowy Hilux pokazany został w odmianie z podwójną kabiną. Samochód mierzy 5320 mm długości, 1855 mm szerokości i 1800 mm wysokości, przy rozstawie osi 3085 mm. Parametry niemal powtarzają te z poprzednika, co potwierdza, że model zachowuje dotychczasową platformę ramową.
W wersji elektrycznej dwa silniki generują łącznie 196 KM. Zasilane są z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 59,2 kWh, który ma zapewnić zasięg ponad 300 km (dokładna wartość zostanie jeszcze doprecyzowana). Bateria została umieszczona pod podłogą, co poprawia rozkład masy i przestrzeń w kabinie.
W przyszłym roku oferta napędów ma zostać rozszerzona o jednostkę wysokoprężną. Według wczesnych prognoz może to być turbodiesel 2.8 o mocy ponad 200 KM, dostępny z automatem oraz różnymi wariantami napędu.
Toyota zapowiedziała również, że w 2028 roku na rynek, głównie europejski, trafi seryjna wersja Hiluxa z napędem wodorowym.
Stylistycznie nowy Hilux wyróżnia się bardziej agresywnym, kanciastym frontem oraz smukłymi reflektorami. W odmianie elektrycznej grill zastąpiła zamknięta panelowa powierzchnia, podczas gdy w wersjach spalinowych pojawia się w jej miejscu bezramkowa wstawka z motywem siatki.
Wnętrze zaprojektowano całkowicie od podstaw. Kabina ma wyraźne, geometryczne linie, duży centralny ekran, klasyczny selektor przekładni oraz sporo fizycznych przycisków, w tym pokrętło wyboru trybu jazdy. W wariantach spalinowych widoczny jest dodatkowy element do obsługi systemu napędu 4x4.