Nowe Audi RS 7 – V6 zamiast V8, ale więcej mocy

Wiadomości 

Jak donosi Car Magazine, w 2025 roku Audi Sport zaprezentuje dwa nowe sportowe liftbacki: w pełni elektryczne RS 6 e-tron oraz plug-in hybrydowe RS 7. Największą zmianą w RS 7 Sportback będzie rezygnacja z silnika V8 na rzecz układu hybrydowego opartego na jednostce V6. Pomimo tej zmiany, łączna moc układu napędowego będzie wyższa niż w obecnym modelu.

Obecne Audi RS 7 Sportback performance jest napędzane 4,0-litrowym V8 biturbo, które generuje 630 KM i 850 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,4 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 280 km/h (lub 305 km/h z pakietem RS Dynamic Plus).

Następca, bazujący na nowej generacji A7, ma być wyposażony w hybrydowy układ napędowy o mocy około 725 KM. W trybie overboost elektryczny silnik ma dostarczać dodatkowe 50 KM, co chwilowo podniesie moc do 775 KM. Audi planuje również wersję RS 7 performance, która ma osiągnąć nawet 800 KM.

Nowe RS 7 Sportback zostanie zbudowane na platformie Premium Platform Combustion (PPC), która zasila również nową generację A5, zastępującą A4. Audi potwierdziło premierę nowej „siódemki” w swoim raporcie rocznym za 2024 rok.

Pod koniec 2024 roku Audi otworzyło w Chinach nową fabrykę, skoncentrowaną wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych. Pierwszym modelem wyprodukowanym w zakładzie, stworzonym we współpracy z FAW, jest Audi Q6 L e-tron – elektryczny SUV przeznaczony na chiński rynek.

Nowe RS 7 z hybrydowym V6 to kolejny krok Audi w kierunku elektryfikacji gamy RS, łączący sportowe osiągi z nowoczesną technologią. Czy brak V8 będzie dużą stratą, czy nowy układ hybrydowy wynagrodzi fanom moc i emocje?