Nowy Lynk & Co 900 – flagowy SUV Geely, który rzuca wyzwanie Li L9

Wiadomości 

W Chinach odbyła się premiera nowego trzyrzędowego SUV-a marki Lynk & Co. Model wyróżnia się nie tylko nowatorskimi rozwiązaniami w wyglądzie, ale także zaawansowaną technologią. Nowy flagowy SUV będzie dostępny w trzech wersjach hybrydowych typu plug-in, oferując imponujące osiągi.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

Marka Lynk & Co została założona przez firmy Geely i Volvo. Mimo że Volvo w 2024 roku sprzedało swoje 30% udziałów spółce Zeekr, szwedzka firma zdążyła wziąć udział w opracowywaniu modelu Lynk & Co 900. SUV oparty jest na platformie SPA Evo, będącej rozwinięciem architektury SPA, na której bazuje wcześniejszy model Lynk & Co 09.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

Lynk & Co 900 stał się największym modelem marki: Długość: 5240 mm, Szerokość: 1999 mm, Wysokość: 1810 mm, Rozstaw osi: 3160 mm.

Dla porównania, Li L9 ma długość 5218 mm, a dotychczasowy flagowiec Lynk & Co 09 – 5042 mm.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

SUV charakteryzuje się nowoczesnym designem: światła w kształcie litery „Y”, wysuwane klamki drzwi, tylne światła połączone jedną listwą. Nowością jest pikselowy wyświetlacz między reflektorami oraz w tylnych światłach, który pozwala na wyświetlanie napisów i animacji. Dwuczęściowa klapa bagażnika z unoszoną górną częścią i dolnym odchylanym panelem.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

Lynk & Co 900 oferuje futurystyczne rozwiązania: projekcyjny wyświetlacz jako główny element wskaźników,30-calowy ekran dotykowy multimediów rozciągający się na całą szerokość kokpitu, duży ekran dla pasażerów tylnych rzędów montowany na suficie, dodatkowy ekran dotykowy w konsoli między przednimi fotelami.

W wersji sześciomiejscowej zastosowano wbudowane głośniki w zagłówkach pierwszego i drugiego rzędu oraz możliwość odchylenia oparć siedzeń w trzecim rzędzie.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

Lynk & Co 900 dostępny będzie w trzech konfiguracjach hybrydowych:

  • Baza: silnik 1.5 turbo i dwa silniki elektryczne, moc 761 KM
  • Średnia wersja: silnik 2.0 turbo i dwa silniki elektryczne, moc 734 KM
  • Topowa wersja: silnik 2.0 turbo i trzy silniki elektryczne, moc 857 KM
Lynk & Co 900
Lynk & Co 900

Topowa wersja przyspiesza do 100 km/h w około 4 sekundy. SUV wyposażony jest także w adaptacyjne zawieszenie i tryb „kraba”, pozwalający na ruch pojazdu bokiem.

Lynk & Co 900 trafi na chiński rynek jeszcze w tym roku, a w późniejszym czasie będzie dostępny na eksport. Szczegóły techniczne i ceny zostaną ogłoszone bliżej daty premiery rynkowej.