Nowy Nissan Leaf teraz jako crossover i z zasięgiem ponad 600 km
Nissan zaprezentował trzecią generację swojego flagowego elektryka - Leaf. Tym razem auto przeszło radykalną transformację: z kompaktowego hatchbacka stało się pełnoprawnym crossoverym SUV-em. Premiera rynkowa nastąpi jesienią w USA, a następnie nowy Leaf trafi do Europy i Japonii.
Nowy Leaf oferuje dwa warianty napędu, oba z nowym, bardziej kompaktowym silnikiem elektrycznym – o 10% mniejszym i zamontowanym na sztywniejszych mocowaniach, co zmniejsza wibracje aż o 75%. Wersja bazowa ma 177 KM i 345 Nm momentu obrotowego oraz baterię o pojemności 52,9 kWh. Zasięg tej wersji zostanie ujawniony bliżej premiery.
Mocniejsza odmiana ma 218 KM i 355 Nm oraz akumulator 75 kWh, co przekłada się na zasięg ponad 600 kilometrów (prawdopodobnie według cyklu WLTP). Prędkość maksymalna w obu wersjach wynosi 160 km/h. Ładowanie od 10 do 80% zajmuje 35 minut, a samochód fabrycznie będzie wyposażony w port NACS (North American Charging Standard), znany z pojazdów Tesli. Dodatkowo użytkownicy będą mogli zasilać zewnętrzne urządzenia zarówno z gniazda ładowania, jak i z dwóch tradycyjnych gniazdek 12V.
Wnętrze przeszło gruntowną modernizację. Leaf otrzymał kanciastą kierownicę, minimalistyczną konsolę środkową oraz klasyczne przyciski dotykowe na desce rozdzielczej. System multimedialny opiera się na dwóch zintegrowanych ekranach o przekątnej 12,3 lub 14,3 cala (w zależności od wersji). Opcjonalnie dostępny będzie system audio firmy Bose z głośnikami w zagłówkach oraz panoramiczny dach o regulowanej przezierności.
Pod względem wymiarów, Leaf trzeciej generacji mierzy 4405 mm długości w wersji amerykańskiej, 4360 mm w Japonii i 4350 mm w Europie. Wysokość auta w Europie i Japonii to 1550 mm, natomiast w USA jest o 7 mm wyższe. Wszystkie warianty mają identyczny rozstaw osi – 2690 mm. Bagażnik mieści od 420 do 437 litrów, a masa własna zależnie od wersji waha się od 1794 do 1982 kg.