Nowy Volvo XC70 zadebiutuje jako hybryda plug-in – do 180 km zasięgu na prądzie

Wiadomości  Źródło zdjęć: Volvo

Volvo wprowadza na rynek zupełnie nowy model XC70 – średniej wielkości SUV typu plug-in hybrid, który został opracowany z myślą o rynku chińskim. Auto zostało właśnie zatwierdzone do sprzedaży przez chińskie ministerstwo przemysłu, które ujawniło kluczowe dane techniczne nowego modelu.

XC70 to pierwszy model Volvo oparty na nowej platformie SMA (Scalable Modular Architecture), która ma posłużyć także innym pojazdom koncernu Geely. SUV mierzy 4815 mm długości, 1890 mm szerokości i 1650 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2895 mm – o 30 mm więcej niż w modelu XC60. Masa własna w zależności od wersji wynosi od 2110 do 2275 kg.

Pod maską pracuje dobrze znany, 1,5-litrowy silnik turbo o mocy 163 KM, produkowany przez firmę Aurobay – spółkę joint venture należącą do Geely i Renault. Maksymalna prędkość nowego Volvo wynosi 180 km/h. Informacji o silnikach elektrycznych jeszcze nie ujawniono, ale znane są szczegóły dotyczące dwóch typów baterii, z którymi XC70 trafi do sprzedaży.

Podstawowa wersja wykorzystuje litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator od firmy CATL o pojemności 21,22 kWh i masie 189 kg. Według chińskiego cyklu CLTC, zapewnia on zasięg do 100 km na samej energii elektrycznej, a zużycie paliwa po rozładowaniu wynosi 5,85 l/100 km.

Topowa odmiana zostanie wyposażona w bardziej zaawansowany akumulator NMC (nikiel-mangan-kobalt) o pojemności 39,63 kWh i masie 243 kg. Taki zestaw pozwala na pokonanie do 180 km w trybie EV, przy spalaniu 6,55 l/100 km po wyczerpaniu energii elektrycznej.

Volvo nie podało jeszcze daty rozpoczęcia sprzedaży ani cen nowego XC70. Choć model powstał głównie z myślą o Chinach, jego ekspansja na inne rynki nie jest wykluczona. Warto dodać, że w zeszłym miesiącu zadebiutowała zmodernizowana wersja flagowego sedana Volvo S90 – od teraz dostępnego wyłącznie jako hybryda plug-in.