Odświeżony Porsche 911 Carrera S: więcej mocy i lepsze właściwości jezdne

Wiadomości 

Porsche kontynuuje stopniową modernizację rodziny 911. Do gamy powróciła jedna z najpopularniejszych wersji – Carrera S, dostępna w wariantach coupe i kabriolet.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

Carrera S to obecnie trzecia w hierarchii modelu Porsche 911, po podstawowej Carrerze i purystycznej Carrerze T, która dostępna jest wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Wersja Carrera S w tej chwili oferowana jest tylko z napędem na tylne koła, ale wkrótce pojawi się również odmiana z napędem na cztery koła – Carrera 4S. Jednak prawdopodobnie nie będzie dostępna z manualną skrzynią biegów, a wyłącznie z 8-biegowym automatem PDK z podwójnym sprzęgłem.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

Model Carrera S zyskał nowy przedni zderzak z pionowymi wlotami powietrza, które można opcjonalnie zabarwić na czarno lub w kolor nadwozia. W kabinie zmiany są zgodne z pozostałymi wersjami 992.2: analogowy obrotomierz został zastąpiony w pełni cyfrowym zestawem wskaźników. W coupe tylne siedzenia są dostępne jako bezpłatna opcja – standardowo w ich miejscu znajduje się półka bagażowa. Kabriolet pozostał czteromiejscowy.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem przeszedł modernizację, w tym wymianę turbosprężarek i ulepszenie układu chłodzenia. Moc maksymalna wzrosła z 450 do 480 KM, podczas gdy maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 530 Nm.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

Coupe z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy (wcześniej 3,5 s). Kabriolet osiąga 100 km/h w 3,5 sekundy (wcześniej 3,7 s). Maksymalna prędkość obu wersji wynosi 308 km/h.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

Standardowe wyposażenie obejmuje aktywny dyferencjał Porsche Torque Vectoring Plus, sportowy układ wydechowy z chromowanymi końcówkami oraz hamulce z modelu Carrera GTS (przednie tarcze o średnicy 408 mm, tylne 380 mm). Zawieszenie zostało zmodernizowane poprzez zmianę charakterystyki amortyzatorów, poprawienie kinematyki przedniej osi i mechanizmu kierowniczego. Ulepszenia te zwiększyły precyzję prowadzenia i stabilność przy wysokich prędkościach.

Odświeżony Porsche 911 Carrera S
Odświeżony Porsche 911 Carrera S

Opcjonalnie dostępne są hamulce ceramiczne PCCB, adaptacyjne zawieszenie PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem oraz system skrętnej tylnej osi.

Ceny w Niemczech: Carrera S Coupe: od 154 800 euroCarrera S Cabriolet: od 169 000 euro.