Pagani Huayra R dostosowany do jazdy po drogach publicznych - kontrowersyjna modyfikacja

Wiadomości  Źródło zdjęć: CarBuzz

Jeden z zaledwie 30 egzemplarzy ekstremalnego Pagani Huayra R został zmodyfikowany do jazdy po drogach publicznych. Jak informuje CarBuzz, za konwersję odpowiada znana brytyjska firma Lanzante, która zrealizowała zlecenie kolekcjonera i przedsiębiorcy z Miami. Reakcja producenta była jednoznaczna, entuzjazmu nie było, a właściciel auta został wykluczony z oficjalnych wydarzeń Pagani.

Huayra R zadebiutowała w 2021 roku jako najbardziej ekstremalna wersja w historii modelu. Napędza ją wolnossący, 6-litrowy silnik V12 o mocy 850 KM, połączony z sześciobiegową przekładnią sekwencyjną. Wzmocniona konstrukcja nadwozia oraz zaawansowana aerodynamika zapewniają nawet tonę siły dociskowej. Cena startowa tej wersji wynosiła 2,6 miliona dolarów, czyli około 9,5 miliona złotych.

Lanzante nie ujawniło pełnych szczegółów technicznych konwersji, ale wiadomo, że samochód przeszedł modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego, otrzymał nowe mapy silnika i usprawnione chłodzenie. Dodano również wyposażenie wymagane do homologacji drogowej, takie jak kierunkowskazy i klimatyzację.

Choć Pagani nie ma nic przeciwko personalizacji swoich pojazdów przez zewnętrzne firmy, to w tym przypadku zareagowało zdecydowanie. Ze względów bezpieczeństwa, których producent nie może zagwarantować przy nieautoryzowanych modyfikacjach, właściciel tej konkretnej Huayry R został pozbawiony możliwości udziału w wydarzeniach organizowanych przez markę.