Porsche 911 z napędem na cztery koła: trzy nowe wersje w gamie kultowego sportowca
Porsche oficjalnie rozszerzyło gamę zmodernizowanego modelu 911 o trzy nowe warianty z napędem na wszystkie koła. Do oferty dołączyły 911 Carrera 4S Coupé, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Producent spodziewa się dużego zainteresowania nowościami. Historycznie około połowy nabywców wersji 911 S wybierało odmiany z napędem AWD.
Wszystkie nowe wersje 4S korzystają z tej samej jednostki napędowej, co dotychczasowa Carrera S: to 3,0-litrowy, 6-cylindrowy bokser z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający 480 KM i 530 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz układem napędu AWD, który domyślnie preferuje tylną oś.
Przyspieszenie do 100 km/h w przypadku coupé wynosi 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalna sięga 308 km/h. Mimo dołożenia napędu na cztery koła, parametry przyspieszenia i prędkości nie uległy pogorszeniu.
Wariant Targa wyróżnia się charakterystycznym, panoramicznym dachem z przesuwnym panelem nad przednimi siedzeniami, który chowa się pod przezroczystą osłoną z tyłu. Operacja otwierania i zamykania trwa dokładnie 19 sekund. Targa, podobnie jak kabriolet, oferowana jest wyłącznie z napędem AWD i czterema miejscami. Coupé standardowo występuje jako dwuosobowe, ale tylna kanapa jest opcją.
Nowe odmiany otrzymają w standardzie matrycowe reflektory LED, sportowy układ wydechowy, system wektorowania momentu obrotowego (Targa dodatkowo z tylną osią skrętną), hamulce z modelu 911 GTS oraz luksusowe wykończenie wnętrza skórą. Cennik nowych wersji nie został jeszcze ujawniony.