Range Rover z nowym logo
Marka Range Rover, należąca do koncernu Land Rover, po raz pierwszy od debiutu w 1970 roku zyskała własny logotyp. Jak informuje Autocar, nowe oznaczenie jest częścią strategii przekształcania Range Rovera w niezależny subbrand, ale nie pojawi się ono na nadwoziach samochodów.
Nowe logo składa się z dwóch liter „R”, umieszczonych jedna nad drugą i graficznie połączonych w jedną całość. Zostały one zaprojektowane specjalnym krojem pisma, nawiązującym do stylu marki. Mimo że nowy znak graficzny stanowi wyraźne odcięcie od tradycyjnej typografii „Range Rover”, stosowanej na masce i tylnej klapie pojazdów, firma nie planuje zastępować nim dotychczasowej nazwy.
Nowe logo ma być używane wyłącznie w kontekstach marketingowych, takich jak materiały drukowane, prezentacje, czy scenografie eventów. Czyli tam, gdzie tradycyjna, pozioma forma napisu nie jest optymalna. Firma dopuszcza również wykorzystanie znaku jako wzoru graficznego, który może służyć jako dekoracyjny motyw powtarzalny w komunikacji wizualnej marki.