Renault Austral po modernizacji: nowy wygląd i ograniczona gama silników

Wiadomości  źródło: Renault

Renault zaprezentowało odświeżoną wersję crossovera Austral, który zadebiutował na rynku w 2022 roku. Model przeszedł zauważalny facelifting — zmieniono wygląd nadwozia, ulepszono wnętrze i zredukowano ofertę jednostek napędowych. W Europie sprzedaż zmodernizowanego Austral ruszy późną wiosną.

Z zewnątrz model upodobnił się do nowszych modeli marki, takich jak Renault Rafale i odnowiony Espace. Austral otrzymał nową atrapę chłodnicy, przeprojektowane reflektory LED, zderzak oraz maskę. Tył auta delikatnie odświeżono poprzez korekty świateł i piątych drzwi.

W kabinie pojawiły się bardziej ergonomiczne fotele oraz lepsze wyciszenie, również w komorze silnika. W droższych wersjach zastosowano szyby o konstrukcji wielowarstwowej. Producent poprawił również konstrukcję mocowań zespołu napędowego i wprowadził funkcję rozpoznawania kierowcy dzięki kamerze zamontowanej w słupku A.

W porównaniu do pierwotnej wersji z 2022 roku, która była oferowana z pięcioma różnymi napędami, teraz Renault ograniczyło gamę do dwóch najmocniejszych wariantów. W krajach poza Francją dostępny będzie silnik 1.3 TCe o mocy 160 KM ze zintegrowanym układem mild-hybrid. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 6,2 l/100 km.

Na rynku francuskim pozostał wyłącznie pełny układ hybrydowy: trzycylindrowy silnik 1.2 wspierany przez elektryczny motor o mocy 70 KM oraz dodatkowy generator rozruchowy. Całkowita moc systemu to 200 KM, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,7 l/100 km.

Austral nadal oferuje tylną oś skrętną (4Control), choć nie potwierdzono, czy będzie to element wyposażenia standardowego czy opcjonalnego.

Warto przypomnieć, że szef designu Renault Gilles Vidal zapowiedział niedawno odejście marki od klasycznych SUV-ów na rzecz bardziej awangardowych, elektrycznych modeli o nietypowych nadwoziach.