Sprzedaż BYD spadła po raz pierwszy od 2020 roku

Wiadomości  Źródło zdjęć: BYD

Jak pisze CarNewsChina, chiński gigant motoryzacyjny BYD po raz pierwszy od pięciu lat zanotował spadek sprzedaży w ujęciu kwartalnym. Co ciekawe, stało się to mimo rosnącego rynku samochodowego w Chinach i coraz lepszych wyników konkurentów.

W trzecim kwartale 2025 roku koncern sprzedał globalnie 1 105 591 samochodów, co oznacza spadek o 2,1% rok do roku. Marka BYD odnotowała jeszcze większy regres – sprzedaż zmniejszyła się o 4%. Najmocniej ucierpiały hybrydy typu plug-in, których sprzedaż spadła o blisko 25%, do poziomu 523 tys. sztuk. Z kolei auta w pełni elektryczne cieszyły się rosnącą popularnością – ich sprzedaż wzrosła o 31%, do 582,5 tys. sztuk.

We wrześniu spadki były jeszcze wyraźniejsze – ogólna sprzedaż grupy zmniejszyła się o 6%, a popyt na hybrydy plug-in załamał się aż o 25,6%. Trend ten obserwowany jest od kwietnia bieżącego roku.

BYD ratuje sytuację rosnący eksport, który w ostatnim kwartale podwoił się, a także silny popyt na samochody elektryczne oraz coraz większa popularność submarek, takich jak Yangwang i FangChengBao. Ten ostatni zanotował imponujący wzrost – we wrześniu sprzedano ponad 24 tys. aut, czyli aż o 345% więcej niż rok wcześniej.

Analitycy podkreślają, że spadek sprzedaży BYD związany jest głównie z ostrą wojną cenową na chińskim rynku, podczas gdy konkurenci, tacy jak Geely, zdołali w tym samym czasie zwiększyć swoje udziały.