Suzuki odświeża swoje logo po 22 latach – debiut już tej jesieni
Japoński producent po raz pierwszy od ponad dwóch dekad zmodernizował swoje logo. Charakterystyczna litera S zyskała płaski wygląd, a chrom zastąpiono srebrną farbą o wysokim połysku. Nowe emblematy pojawią się premierowo na koncepcyjnych modelach podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio, który odbędzie się od 31 października do 9 listopada.
Według Suzuki, uproszczone logo ma symbolizować „nowe możliwości w erze cyfrowej”. Rezygnacja z chromowania na rzecz lakieru z efektem lustrzanym ma dodatkowo ograniczyć wpływ produkcji na środowisko i jednocześnie podkreślić nowy etap rozwoju marki.
Litera S towarzyszy Suzuki od 1958 roku. Jej twórcą był projektant Masamichi Tezeni, który inspirował się tradycyjną architekturą Japonii – m.in. linią dachów świątyń oraz ostrzem japońskiego miecza.
Producent ogłosił również nowy slogan korporacyjny: By Your Side („Zawsze przy Tobie”). Inne elementy identyfikacji marki pozostają bez zmian – Suzuki wciąż będzie posługiwać się barwami czerwonym i niebieskim. Czerwony nawiązuje do Japonii, a niebieski symbolizuje ocean otaczający prefekturę Shizuoka, skąd wywodzi się firma.