Toyota Alphard po raz pierwszy jako hybryda plug-in

Wiadomości 

Toyota wprowadziła nowe modele minivanów Alphard i Vellfire na rok modelowy 2025. Po raz pierwszy pojazdy te oferowane są z napędem hybrydowym typu plug-in. Dodatkowo, w styczniu na rynek japoński trafi luksusowa wersja Alphard przeznaczona dla czterech osób.

Toyota Alphard hybryda
Toyota Alphard hybryda

Nowa jednostka napędowa składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz kilku silników elektrycznych, w tym jednego odpowiedzialnego za napęd na tylne koła. System generuje łączną moc 306 KM. Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu zamontowanemu w podłodze pojazd może przejechać do 78 kilometrów na napędzie elektrycznym. Naładowanie baterii do 80% z zewnętrznego źródła zajmuje 38 minut.

Toyota podkreśla, że główną zaletą hybryd plug-in jest ich cicha praca, ponieważ większość codziennych podróży można odbywać bez użycia silnika spalinowego. Dodatkowo modele te wyposażono w ulepszoną izolację akustyczną, co jeszcze bardziej zwiększa komfort jazdy.

Nowe modele oferują funkcje takie jak:

  • zasilanie urządzeń zewnętrznych z akumulatora
  • tryb My Room, który pozwala korzystać z klimatyzacji i systemu multimedialnego podczas postoju, np. na parkingu lub stacji ładowania

Wersja Spaciuos Lounge dostępna jest wyłącznie dla Alphard. W tej odmianie zrezygnowano z drugiego rzędu siedzeń, co pozwoliło na zamontowanie dwóch indywidualnych, luksusowych foteli w tylnej części kabiny. Fotele mają rozszerzone możliwości regulacji i wbudowane głośniki w zagłówkach.

Toyota Alphard Spacious Lounge
Toyota Alphard Spacious Lounge

Dodatkowe cechy wersji Spaciuos Lounge:

  • większa przestrzeń na nogi — aż o 420 mm więcej
  • lodówka, bezprzewodowe ładowarki i liczne schowki
  • możliwość oddzielenia przestrzeni pasażerskiej od kierowcy za pomocą specjalnych zasłon

Cena i dostępność

Nowa wersja hybrydowa Alphard i Vellfire pojawi się na rynku japońskim na początku 2025 roku. Będzie oferowana wyłącznie w najwyższej specyfikacji, a cena zaczyna się od 10 650 000 jenów (około 68 tysięcy dolarów), co czyni ją dwukrotnie droższą od bazowych modeli.